Gammelstads kyrkstad & Nedreluleå kyrka

Nu har vi just varit i Boden, det var här pappa gjorde lumpen (berättar mer om det i ett annat inlägg).
Vi lämnade Pite Havsbad ca kl halv 9 och stannade sedan vid Gammelstads kyrkstad och tittade på Nedreluleå kyrka runt kl 10. Det var en gammal kykrstad med små röda stugor med vita knutar. Kyrkan var från 1400-talet och var jätte fin! Med risk för att jag inte kan beskriva staden och kyrkan så att de låter lika mäktigt som det var så lägger jag upp bilderna som pappa tog istället :)

Nedreluleå kyrka

Predikstolen

Längst fram i kyrkan

Jesus på korset och vackra målningar i taket

Kyrksatden

Kyrkstaden och kyrkan

Den här bilden har jag tagit ;)
Nu ska vi äta lunch och sen så ska vi åka vidare, och då ska jag skriva om boden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0